Shakes gebruiken voor afvallen – Zo verlies je gewicht met shakes

Shakes en snel afvallen dat zegt u vast wel iets. Facebook en Instagram staan vol voor- en na-foto’s van mensen die zijn afgevallen door shakes. De ervaringen van mensen en de verschillende (proteine) shakes, weight care shakes en zelfs kruidvat shakes zijn steeds populairder.
Maar kan het omwisselen van uw ontbijt of lunch voor een shake je echt helpen uw streefgewicht te bereiken?



Dat kan inderdaad volgens Marisa Moore, voedingsdeskundige en geregistreerde diëtist uit Atlanta. Hier is bewijs voor. Deelnemers aan een Diabetes Spectrum studie verloor 7,8 procent lichaamsgewicht na drie maanden door twee maaltijden per dag te vervangen. Dit deden ze met een shake, warme chocolademelk of soep.

Een studie van het International Journal of Obesity en gerelateerde metabole ziekten bevestigde ook een positieve ontdekking met shakes. Na een jaar lang was het de groep die vloeibare maaltijdvervangers gebruikte die meer gewicht verloor. Deze groep werd vergeleken met een groep die een jaar lang een caloriearms dieet deed.

Om met shakes af te vallen zijn hier een aantal tips om rekening mee moet houden

Balans van uw shakes

Besteed aandacht aan dat voedingsetiket! Het aantal eiwitten in uw shake 
moet altijd hoger dan of gelijk zijn aan de hoeveelheid koolhydraten die u inneemt. Dit voorkomt dat uw bloedsuiker verlaagd zodat u het langer vol kan houden.

Als er weinig eiwitten in uw shake zit voeg dan noten of bijvoorbeeld een hardgekookt ei toe. Als er minder dan 10 gram koolhydraten inzit, voel je dan vrij om een stuk fruit toe te voegen.

Shakes als backup

Wanneer u vastzit aan uw bureau op het werk en geen tijd heeft om te lunchen. Neem dan een shake want dat dan is een gezonde en handige optie. Dit is een tip van Rob Sulaver, een gecertificeerde sport voedingsdeskundige van bandanatraining.com. Hou altijd een paar shakes achter de hand wanneer er verder alleen ongezonde opties zijn, zoals uit een automaat.

Shake bij de salade

Vaak heeft men moeite om aan genoeg eiwitten te komen tijdens de lunch. Dan is een shake samen een salade een ideale combinatie. Zorg ervoor dat uw shake ongeveer 200 calorieën bevat en de salade niet meer dan 300 calorieën heeft. We willen lekkere shakes drinken, maar het gaat ook om de totale calorie inname

Shake als middagtussendoortje

Zo’n zelfde eiwitrijke shake (minder dan 200 calorieën) is de perfecte manier om de 15:00 uur honger aanval tegen te gaan. Het stabiel houden van uw bloedsuikerspiegel is de sleutel voor gewichtsverlies.

Shake voor de training

Drink de helft van een maaltijd-shake een halfuur voordat u met een workout begint. Drink vervolgens de rest na de workout. Dit is een goede manier om ervoor te zorgen dat je goed gevoed en dus vol zit. Dan ben je minder geneigd om slechte snacks te nemen na de workout.

Buikvet verliezen – 6 wetenschappelijke manieren om van dat buikvet af te komen
Apps die u helpen om snel af tevallen
Snel afvallen met 10 simpele stappen
snel afvallen
Afvaltips waarmee u op 40 manieren kunt afvallen
Oefeningen voor snel gewichtsverlies in eigen huis
Tabata workout
Tabata workout trailer – bewezen workout
Tabata workout
Afvallen is mogelijk met bewezen Tabata workout
Apps die u helpen om snel af tevallen
Afval workouts van 5 minuten voor thuis
Tabata workout
Tabata workout trailer – bewezen workout
10 kilo afvallen kan met het waterdieet
Apps die u helpen om snel af tevallen
5 Gezonde eettrends in 2017
afvallen recepten
Afvalrecepten – 21 voeding tips die je doen afslanken