Afvaltips waarmee u op 40 manieren kunt afvallen

40 eenvoudige afvaltips voor iedereen

Met deze 40 afvaltips zal het afvallen sneller en eenvoudiger gaan. U weet wel hoe het u moet afvallen, namelijk meer calorieën verbranden dan u inneemt. U weet ook dat de meeste diëten en plannen om snel af te vallen niet doen wat ze beloven.

Als u snel een aantal kilo wil afvallen, dan zullen deze afvaltips het u gemakkelijker maken om snel af te vallen.



Afvaltip 1.Noteer (een week lang) wat u eet en u zult snel afvallen.

Studies tonen aan dat mensen die bijhouden wat ze eten ongeveer 15 procent minder eten dan mensen die het niet bijhouden. Een studie van een universiteit in North Carolina toont aan dat men vooral moet oppassen tijdens weekenden,

Tijdens weekenddagen consumeert gemiddeld 115 calorieën meer dan op een doordeweekse dag . Deze extra calorieën komen voornamelijk uit een verhoogde inname van alcohol en vet.

Afvaltip 2 .Tel 10 procent bij het aantal dagelijkse calorieën u denkt binnen te krijgen.

Als u denkt dat u 1700 calorieën binnenkrijgt per dag en u begrijpt niet waarom u maar niet aan het afvallen bent, dan eet u waarschijnlijk zo’n 10 procent (170 calorieën) meer dan u denkt. Tel uw calorie inname goed zodat u snel kunt afvallen.

Afvaltip 3. Neem een online buddy die ook wil afvallen om meer gewicht te verliezen.

Een studie van een universiteit in Vermont toont aan dat online buddy’s die ook willen afvallen elkaar helpen om die kilo’s kwijt te raken. In deze studie werden vrijwilligers gedurende 18 maanden gevolgd waarbij online weight loss buddy’s sneller aan het afvallen waren dan diegenen die meededen aan een face to face steungroep.

Afvaltip 4. Neem een afval mantra.

Als u steeds aan de dingen denkt die u niet kan, zoals geen junkfood meer eten of dagelijkse sporten dan is de kans groter dat u die dingen niet gaat doen. In plaats van daarvan is het beter om positief te denken, zoals ‘’ Ik kan afvallen ‘’ en ‘’ik ga vandaag wel wandelen ‘’. Door die gedachten te herhalen en die daadwerkelijk uit te voeren zal bijvoorbeeld zo’n dagelijkse wandeling de normaalste zaak van de wereld zijn.

Afvaltip 5. Na ontbijten, alleen water drinken

Bij het ontbijt neem je bijvoorbeeld wel een jus d’orange, maar drink de rest van de dag water in plaats van sapjes of frisdrank. Onderzoek toont aan dat ondanks de calorieën, dat sapjes met veel suiker niet zorgen voor een vol gevoel zoals eten dat wel doet.

Afvaltip 6. Neem bij maaltijden 3 happen minder.

Of neem één tussendoortje minder of een glas jus d’orange minder. Door dit te doen krijg je al ongeveer 100 calorieën minder binnen. Dit zal in ieder geval kunnen voorkomen dat er langzaam elk jaar gewicht bijkomt.

Afvaltip 7. Kijk één uur minder TV

Een studie bij 76 studenten toont aan dat hoe meer zij tv keken, hoe meer zij aten en ook dat er vaker werd gegeten. Kies een programma die je niet per se hoeft te kijken en ga in plaats van dat programma kijken wandelen.

Afvaltip 8. Was één keer per week iets heel grondig

U kunt dus iets wassen zoals een vloer, de ramen, de badkamer of de auto en nog vele andere mogelijkheden. Een persoon van 70 kilogram verbrand ongeveer 4 calorieën per minuut tijdens het schoonmaken.  Dus als u 30 minuten zou poetsen dan heeft u ongeveer 120 calorieën verbrand dit helpt bij snel afvallen.

Afvaltip 9. Wacht totdat je maag knort voordat je gaat eten

Het is ongelooflijk hoe vaak we eten omdat we ons vervelen, nerveus zijn of bijvoorbeeld uit frustratie. Vele van ons zijn vergeten hoe het voelt om fysieke honger te hebben. Als u ergens zin in heeft is, is het vaak zin in iets hebben en niet omdat u honger heeft. Als u echt honger heeft dan zou u alles wel willen eten om uw maag te vullen. Zorg er dus voor dat u andere manieren vindt om van die verveling of bijvoorbeeld stress af te komen in plaats van te gaan eten.

Afvaltip 10. Ruik aan een banaan, appel of aan een pepermuntje als u honger heeft.

U zult het misschien gek vinden, maar het werkt. Alan R. Hirsch, directeur van de Smell & Taste Treatment en onderzoeksbureau in Chicago heeft deze tip uitgevoerd bij 3000 vrijwilligers. Uit dit onderzoek bleek dat hoe vaker men ging ruiken, hoe minder honger ze hadden en des te meer ze gingen afvallen. Men was gemiddeld 14 kilogram afgevallen. Een theorie die bij deze tip hoort is dat het brein door het ruiken denkt dat u aan het eten bent.

Afvaltip 11. Staar naar de kleur blauw.

Er is een goede reden waarom u weinig fastfood restaurants zult zien in de kleur blauw. De kleur blauw zorgt ervoor dat u minder trek heeft. Dus serveer eten op blauwe borden, draag blauwe kleding tijdens het eten en bedek de eettafel met een blauw kleed. Vermijd kleuren zoals rood en oranje, want die zorgen voor mee trek in eten.

Afvaltip 12. Eet terwijl u voor spiegels zit en u zult afvallen.

Een studie toont aan dat eten voor spiegels bij de onderzoekspopulatie ervoor zorgde dat er 1/3 minder werd gegeten. Doordat u naar uzelf kijkt terwijl u eet, zal u doen beseffen waarom u wou afvallen, want u kijkt naar uw eigen lichaam.

Afvaltip 13. Besteed 10 minuten per dag aan traplopen.

Dit is alles wat u nodig heeft om jaarlijks zo’n 4 a 5 kilogram af te vallen. Ervanuit gaan dat u niet meer zult eten.

Afvaltip 14. loop minstens elke 2 uur 5 minuten.

Zit u elke dag achter een bureau? Als u elke 2 uur 5 minuten gaat lopen dan zult u aan het einde van de (werk)dag 20 minuten extra hebben gelopen. Daarnaast zult u door deze kleine pauzes minder geneigd zijn om te gaan snacken.

Afvaltip 15. Snel afvallen en vet verliezen als u 45 minuten per dag wandelt in plaats van 30 minuten.

De reden waarom wij 45 minuten adviseren in plaats van 30 minuten komt door een studie vanuit een Duke universiteit. Deze studie toont aan dat 30 minuten wandelen gewichtstoename zal voorkomen, maar door beweging langer dan 30 minuten zal u afvallen en vet verliezen. Door dagelijks 45 minuten te wandelen zult u ongeveer 300 calorieën verbranden en zou u zelfs zo’n 14 kilogram in een jaar kunnen afvallen, zonder dat u veel veranderd aan uw huidige eetpatroon.

Afvaltip 16. Koop geen kant en klare voedsel

Koop geen kant en klare producten met ingrediënten zoals suiker, fructose en/of siroop als die bij de eerste vier ingrediënten op het etiket staan benoemd. U zou een vergelijkbaar product moeten kunnen vinden met minder suiker erin. Als u dit niet kan vinden, koop dan een stuk fruit. Ga op zoek naar suikervrije varianten van producten zoals ketchup, mayonaise en salade dressing. Een korte ingrediëntenlijst betekent minder smaakmiddelen en lege calorieën.

Afvaltip 17. Leg je bestek neer tussen elke hap.

Zorg ervoor dat u aan de eettafel vaak water drinkt. Wissel het eten af met het delen van een verhaal of iets dat die dag op werk is gebeurd. De signalen van een vol gevoel komen bij de hersenen 20 minuten later aan in vergelijking tot de maag. Als u langzaam eet, dan zullen uw hersenen op den duur een signaal geven dat u vol zit.

Afvaltip 18. Gooi uw oversized kleding weg.

Gooi of geef uw kleding gelijk weg zodra het door het afvallen te groot voor u is. Het idee om weer nieuwe kleding te kopen omdat u begint aan te komen zal voor veel motivatie zorgen om niet meer aan te komen.

Afvaltip 19. Sluit de keuken 12 uren lang.

Zorg ervoor dat u na het avondeten de afwas doet, het licht uit en als het nodig is plakt u de kastjes en de koelkast dicht met tape. Door laat op de avond te snacken vergroot u het aantal calorie inname aanzienlijk volgens een studie van een universiteit in Texas. Door na het avondeten niet meer te snacken krijgt u 300 calorieën of meer minder binnen. Dit is zo’n 15 kilogram per jaar minder.

Afvaltip 20. Voor het avondeten wandelen vermindert calorieën en uw eetlust.

Een studie bij 10 vrouwen met ernstig overgewicht van een universiteit in Glasgow toont aan dat 20 minuten wandelen een vermindering in eetlust tot gevolg had. Daarnaast hadden de vrouwen na de wandeling bij een kleinere maaltijd sneller een vol gevoel.

Afvaltip 21. Zorg ervoor dat deze week één sociale gelegenheid een actieve invulling krijgt.

Ga in plaats van een film kijken een wandeling maken door het park en geniet van het uitzicht. Hierbij zit u niet alleen minder, maar eet u bijvoorbeeld ook geen popcorn omdat u geen film kijkt. Andere actieve invullingen zijn, fietsen, bowlen en bijvoorbeeld joggen.

Afvaltip 22. Gebruik een stappenteller en neem elke dag minimaal 10,000 stappen.

Gemiddeld loopt men die veelal sedentair gedrag vertonen, maar 2,000 tot 3,000 stappen per dag. Door 2,000 stappen meer te lopen blijft u in ieder geval op hetzelfde gewicht en door nog meer stappen te nemen valt u af.

Afvaltip 23. Zet minder eten voor u en u zult minder eten.

Hoe meer eten u voor uzelf neerlegt hoe mee u gaat eten, ongeacht hoeveel honger u heeft. U kunt bijvoorbeeld kleinere eetborden gebruiken waardoor het niet direct lijkt alsof u minder opschept. Daarnaast kunt u bijvoorbeeld ook kleinere drinkglazen gebruiken.

Afvaltip 24. Eet 90% van uw (avond)maaltijden thuis

Als u uit eten gaat dan is de kans veel hoger dat u veel meer calorieën binnenkrijgt en ook veel meer vet. Restaurants serveren vaak grote porties en daarom serveren vele restaurant ook op grotere borden.

Afvaltip 25. Zet alleen uw eetborden op tafel.

Als u tijdens het avondeten de pannen en schalen ook op de eettafel neerzet, dan is de kans groter dat u meer eet. De meeste van ons eten s ’avonds gemiddeld 150 procent meer dan s ’ochtends. Dit kunt u vermijden door alleen met uw bord aan de eettafel te zitten, want als uw bord leeg is kunt u niet gelijk meer opscheppen.

Afvaltip 26. Eet niet met een grote groep.

Een studie gepubliceerd in het tijdschrift ‘Psychologisch Gedrag’ toont aan dat men meer eet wanneer er met andere mensen samen wordt gegeten. Dit zou komen doordat we in grote groepen meer tijd besteden aan de eettafel. Echter toont de studie ook aan dat samen eten of eten met familie terwijl er veel wordt gesproken en positieve invloed heeft op het verminderen van calorieën

Afvaltip 27. Bestel van alles de kleinste portie.

Als u eten besteld, bestel dan alles in kleine porties. Neem bijvoorbeeld een kleine popcorn, kleine salade en een kleine hamburger. Studies tonen aan dat men eet wat we voor ons hebben liggen, maar dat we met kleine porties ook een vol gevoel krijgen.

Afvaltip 28. Eet waterrijke voeding en u zal minder calorieën binnenkrijgen.

Meerdere studies vanuit een universiteit in Pennsylvania tonen aan dat het eten van waterrijke voeding zoals, tomaten, komkommers tijdens maaltijden het aantal calorie inname op een dag zal verlagen. Anders waterrijke voedingsmiddelen zijn bijvoorbeeld salades en soep. Alleen door water te drinken zal niet hetzelfde vol gevoel opwekken, want het lichaam registreert dorst als een ander proces dan honger.

Afvaltip 29. Eet meer groente bij uw maaltijden

U kunt tweemaal zoveel pasta eten wanneer er groente in zit zoals, broccoli, worteltjes en tomaten in vergelijking met pasta waar alleen mayonaise op zit. Hetzelfde geldt voor roerbak, omeletten en andere gerechten die goed combineren met veel groente. Uw portie verdeling ongeveer ½ groente horen te zijn, want de groente zorgt ervoor dat u een vol gevoel krijgt en minder graanproducten binnen krijgt en dat betekent minder calorieën.

Afvaltip 30. Vermijd witte voedingsmiddelen

Er is wetenschappelijke geldigheid voor de koolhydraatarme diëten. Grote hoeveelheden van simpele koolhydraten door bijvoorbeeld witte bloem en toegevoegde suiker kan schade verrichten aan uw bloedsuikerspiegel en gewichtstoename tot gevolg hebben. U zou suiker, witte rijst en bijvoorbeeld alleen met mate in moeten neme. Echter zou u wel voldoende volkoren en bruine rijst moeten eten. Een Harvard studie deed onderzoek waarbij 74,000 vrouwen die dagelijks meer dan twee porties volkoren producten aten 49 procent meer kans hadden om overgewicht te krijgen in vergelijking tot de vrouwen die geen volkoren aten.

Afvaltip 31. Drink ‘normale’ koffie

Koffie die bij speciale koffie zaakjes worden verkocht bevatten vaak een paar honderd calorieën, meer dankzij slagroom, siroop en suiker. Een normale koffie met halfvolle en of magere (koffie)melk heeft veel minder calorieën. Daarnaast is normale koffie (wanneer het bereid is met goeie bonen) minstens net zo lekker als de koffie uit die koffie speciaalzaken.

Afvaltip 32. Kies voor voedingsmiddelen die vet verbranden

Er zijn vele voedingsmiddelen die daadwerkelijk helpen bij het vet verbranden. Een hardgekookt heeft ongeveer 70 calorieën, maar er zitten veel eiwitten in die helpen bij het vet verbranden. Ricotta kaas heeft bijvoorbeeld veel calcium die bijdraagt aan het vet verbranden. Een studie bij een universiteit in Tennessee toont aan dat mensen die dagelijks 500 calorieën minder aten en drie keer per dag yoghurt aten meer gewicht verloren in vergelijking tot de mensen die alleen 500 calorieën gingen minderen.

Afvaltip 33. Geniet van hoge koolhydraat producten als extraatje erbij.

Hiermee bedoelen we dat u beter softijs als kers op de taart kunt nemen en het schaaltje meer zou moeten vullen met fruit. U zou ook bijvoorbeeld tijdens het chips eten elke hap afwisselen met het eten van een gezond product zoals een salade.

Afvaltip 34. Eet vijfmaal per week ontbijtgranen

Studies tonen aan dat mensen die dagelijks gezonde ontbijtgranen s ‘ochtends eten veel minder kans hebben op ernstig overgewicht en diabetes in vergelijking tot mensen die dit niet doen. Havermout is bijvoorbeeld één van die gezonde ontbijtgranen voor in de ochtend.

Afvaltip 35. Probeer eens hete sauzen (Cajun melange)

Hete sauzen bieden veel smaak zonder vet en weinig calorieën en zorgen er ook voor dat uw lichaam tijdelijks meer calorieën kan verbranden. Kies hete sauzen in plaats van suikerrijke sauzen.

Afvaltip 36. Eet fruit in plaats van het drinken van fruit drankjes

U kunt in plaats van een pakje appelsap beter kiezen voor een appel, sinaasappel of bijvoorbeeld een stukje watermeloen. Een stuk fruit bevat ongeveer evenveel calorieën als zo’n pakje drinken, maar u heeft langer een vol gevoel waardoor u minder zult eten tijdens de rest van de dag.

Afvaltip 37. Als u een gezondere melk variant drinkt vermindert u uw calorieën met 20 procent

Als volle melk drinkt dan zou u bijvoorbeeld naar halfvolle melk kunnen overstappen en halfvolle melk drinkers kunnen naar magere melk overstappen. Elke stap naar een gezondere variant scheelt 20 procent van uw dagelijkse calorieën.

Afvaltip 38. Neem als snack een kleine handvol pinda’s

Studies tonen aan dat mensen (met overgewicht) die walnoten eten in hun dieet, meer gewicht verloren dan de groep mensen die geen walnoten aten. Een paar per dag snacken zorgt ervoor dat het hongergevoel verdwijnt, maar ook dat uw metabolisme omhoog blijft.

Afvaltip 39. Neem de meeste calorieën voor de middag

Studies tonen aan dat wanneer u s ‘ochtends meer calorieën eet, dan zult u s ‘avonds minder eten. Daarnaast is er meer kans en tijd om die calorieën van de ochtend te verbranden doordat u nog een hele dag voor u heeft.

Afvaltip 40. Poets uw tanden na elke maaltijd, vooral na het avondeten

Die frisse mint smaak zorgt ervoor dat uw lichaam een seintje krijgt dat eet tijd voorbij is.

 

Buikvet verliezen – 6 wetenschappelijke manieren om van dat buikvet af te komen
Apps die u helpen om snel af tevallen
Snel afvallen met 10 simpele stappen
snel afvallen
Afvaltips waarmee u op 40 manieren kunt afvallen
Oefeningen voor snel gewichtsverlies in eigen huis
Tabata workout
Tabata workout trailer – bewezen workout
Tabata workout
Afvallen is mogelijk met bewezen Tabata workout
Apps die u helpen om snel af tevallen
Afval workouts van 5 minuten voor thuis
Tabata workout
Tabata workout trailer – bewezen workout
10 kilo afvallen kan met het waterdieet
Apps die u helpen om snel af tevallen
5 Gezonde eettrends in 2017
afvallen recepten
Afvalrecepten – 21 voeding tips die je doen afslanken