Snel afvallen met 10 simpele stappen

Afvallen is voor iedereen mogelijk met deze 10 simpele stappen

Hieronder staan 10 simpele stappen besproken die bijdragen aan het afvallen. Afvallen begint met kleine aanpassingen in uw levensstijl. Deze 10 stappen zullen u helpen met die aanpassingen. Om te beginnen kunt u natuurlijk ook eerst een aantal stappen kiezen. Op die manier streeft u naar een gezondere levensstijl. Dat zal  bijdragen aan het gezond en snel afvallen.



Bereken uw calorieën

Bereken hoeveel calorieën uw lichaam nodig heeft om op hetzelfde gewicht te blijven. Dit is uw energiebehoefte en dat kan enorm verschillen per persoon. Iemand met een kantoorbaan heeft minder energie nodig dan een sportleraar. Typ energiebehoefte in Google om tools vinden eigen voor uw eigen energie behoefte.

10 procent verminderen

Verminder met zo’n 10 % uw energiebehoefte (tot maximaal 500 Kcal) van uw totale energiebehoefte (aantal calorieën voor stofwisseling + aantal calorieën van mate lichaamsbeweging = totale energiebehoefte). Door uw calorieën met dit aantal drastisch te verlagen zult u minder wegen door verlies van water- en spiergewicht, maar geen vetverlies.

Meerdere maaltijden

Verdeel uw calorieën over 5 of 6 maaltijden in plaats van maar 3 maaltijden. U zou ongeveer elke 3 uur moeten eten.

Geen simpele koolhydraten

Eet geen simpele koolhydraten ( behalve direct na een training). Eet volkoren en voedsel met een hoge ijzer waarde.

Beweeg voldoende

Train minstens driemaal per week,. Doe minimaal 30 minuten cardio op een redelijk niveau (een borgscore van 6/7 ).  Deze trainingen zorgen ervoor dat het lichaam opgeslagen vet als energie gebruikt waardoor u gaat afvallen.

Simpele wijzigingen

Zorg voor simpele wijzigingen in uw dieet. Gebruik bijvoorbeeld een gezonde zoetstof i.p.v. suiker, water i.p.v. frisdrank en kleinere stukken vlees. In het begin zullen deze veranderingen soms lastig zijn. Het gaat wennen en zal voor een grote vermindering in calorieën zorgen.

Drink voldoende water

Drink voldoende water, minstens 2 liter elke dag. Een uitgedroogd lichaam werkt minder efficiënt en dit zal uw vetverbranding geen goed doen.

Minder koolhydraten

Probeer voeding met een laag koolhydraat waarde te eten, weinig slechte vetten en voldoende eiwitten. Het South beach dieet is hier een goed voorbeeld van.

Logboek voor voeding

Hou uw voedingsinname bij met een logboek (vele apps zoals My Fitness pal zijn hier handig voor). Als u dit niet bijhoudt dan is het lastig om te bepalen of u niet teveel eet.

Supplementen

Met supplementen in uw dieet zal u nog sneller vet verbranden en dus afvallen. Een dieet die zich richt op veel eiwitten zorgt voor spierbehoud (meer spiermassa betekent een hogere stofwisseling). Er zijn ook supplementen die zorgen voor een snellere vetverbranding.

Buikvet verliezen – 6 wetenschappelijke manieren om van dat buikvet af te komen
Apps die u helpen om snel af tevallen
Snel afvallen met 10 simpele stappen
snel afvallen
Afvaltips waarmee u op 40 manieren kunt afvallen
Oefeningen voor snel gewichtsverlies in eigen huis
Tabata workout
Tabata workout trailer – bewezen workout
Tabata workout
Afvallen is mogelijk met bewezen Tabata workout
Apps die u helpen om snel af tevallen
Afval workouts van 5 minuten voor thuis
Tabata workout
Tabata workout trailer – bewezen workout
10 kilo afvallen kan met het waterdieet
Apps die u helpen om snel af tevallen
5 Gezonde eettrends in 2017
afvallen recepten
Afvalrecepten – 21 voeding tips die je doen afslanken