Snel afvallen – Welke methode past bij jou levensstijl

Snel afvallen voor velen een moeilijke uitdaging, hier op www.snelafvallencoach.nl vind je de beste methodes om gezond gewicht te verliezen. Op onze site vind je niet alleen de beste methodes om snel af te vallen, wij geven ook tips om slank te blijven.

Lees snel meer door hieronder te klikken op uw interesse.

Voeding + Snel afvallen

Meten is weten en dat geldt ook voor je voedselinname. Wil je snel afvallen ? Achterhaal dan exact wat je eet en vooral hoeveel. Wat je eet is belangrijk. Vrijwel elk persoon beseft dat. Daarom is het verrassend dat de meeste mensen niet eens weten wat ze allemaal eten.

Mensen denken dat ze een bepaald dieet moeten volgen om snel te kunnen afvallen.  Vaak hebben ze dan de neiging voedingskeuzes sterk te over- of onderschatten. Iedereen die echt gewicht wil verliezen moet weten welk en hoeveel voedsel binnenkomt. Vervolgens kan er dan een plan worden gemaakt om daadwerkelijk snel af te vallen.



Dit betekent niet dat je de rest van je leven al je voedsel hoeft te wegen en calorieën te tellen. Maar wil je snel afvallen dan zul je een paar dagen achter elkaar moeten opschrijven wat je dagelijks eet. Dit zal helpen om je doel te realiseren. Op deze manier zul je leren waar je aanpassingen moet maken in je voedingspatroon.

Snel afvallen tips

snel afvallen tipsWij hebben afvaltips verzameld die je tot wel 3 kilo lichaamsgewicht doen laten afslanken in slechts zeven dagen. Je hoeft je niet te laten verhongeren, bizarre supplementen te gebruiken of complete voedingsingrediënten te vermijden.

Hoe kan je snel afvallen?

Het draait om kleine opofferingen gecombineerd met specifieke technieken. En in plaats van een algemeen plan aan te bieden denken wij aan een persoonlijk plan. Een afslankplan volhouden is mogelijk wanneer je kiest voor een eet- en beweegplan die aansluit bij uw leefstijl.

Kies de juiste tips!

Kies ten minste enkele (4) van de tips die we hier hebben beschreven in dit artikel. We beloven je dat je snel en permanent zult afslanken. Als je extra ambitieus bent, dan kun je meer tips gaan toepassen. Hoe meer je kiest, en hoe strenger je voor jezelf bent des te meer gewicht kun je verliezen. Als je vandaag begint, dan zul je over een week er al lichter uitzien en je ook zo voelen.

Water drinken & afslanken

Een sport- of energydrank, vruchtensmoothie, bevatten allemaal al snel 100 calorieën per glas. Maar deze dranken geven je geen vol gevoel zoals 100 calorieën voedsel dat zou doen, daarom is het zonde. Andere dranken met een hoog natrium en koolhydraat gehalte, zorgen ervoor dat je lichaam sneller geneigd is om vocht vast te houden. Hierdoor zul je je opgeblazen voelen.

Water heeft daarentegen nul calorieën, geen koolhydraten en weinig tot geen natrium. Hierdoor is het de perfecte drank om snel afvallen tot een succes te maken. En vreemd genoeg helpt het ook om overtollig lichaamsvocht af te voeren en je stofwisseling een boost te geven. Als water drinken je te saai is, voeg dan stukjes citroen of muntbladeren toe om water van een smaakje te voorzien.

Groene thee – Afvallen

Groene thee wordt veel gebruikt als een drankje om mee af te vallen. Hoe kun je ermee afvallen? Lees hier onze afvallen met groene thee feiten! Groene thee staat niet alleen bekend om zijn heilzame eigenschappen: het kan ook helpen je stofwisseling te versnellen.

Mensen die driemaal per dag groene thee-extract innamen zagen hun stofwisseling met ongeveer 4% toenemen volgens een Amerikaanse studie. (je kunt dagelijks een extra 60 calorieën verbranden door het drinken van groene thee, wat neerkomt op 3 kilo per jaar!) Dit effect wordt mogelijk veroorzaakt door de stof catechinen die in groene thee te vinden is. Deze stof staat erom bekend om de stofwisseling te versnellen.

Koolhydraten en afvallen

Het verbannen van alle “witte” voedselproducten, zoals: witte rijst, spaghetti en wit brood zullen er meteen toe leiden dat je gaat afvallen. Dit gebeurt doordat deze “slechte” koolhydraten voor een opgeblazen gevoel zorgen, vooral rondom je buik.

Deze “slechte” koolhydraten zijn zeer ongunstig voor je gewicht omdat ze snel verteerd worden. Hierdoor krijg je snel honger en is de kans groter dat je weer voedsel nuttigt. Wil je eenvoudig afslanken, dan kun je nog een stap verder gaan: in plaats van ze te vervangen met de gezondere maar nog steeds “slechte” koolhydraten in volkorenproducten.

Kun je een tijdje stoppen met het eten van koolhydraten en deze inwisselen voor groenten. Op deze manier wordt een broodje met kip, een groentesalade, en wordt chips en dipsaus vervolgens komkommer met een magere dipsaus. De complexe “goede” koolhydraten in groenten worden langzamer verteerd waardoor je minder snel een honger gevoel krijgt. En omdat groeten vooral uit water bestaan, helpen zij ook om overtollig vocht in je lichaam af te voeren.

Over “slechte” koolhydraten

Zoals al hierboven vermeld om snel afvallen te bevorderen, hebben we in tegenstelling tot de suikers in goede koolhydraten die van slechte koolhydraten niet nodig. In goede koolhydraten zitten vezels die in slechte koolhydraten niet zitten, deze zijn belangrijk omdat ze zorgen voor een goede spijsvertering. In welk voedsel zitten dan de “slechte” koolhydraten.

Een korte lijst met “slechte” koolhydraten die je het beste kunt vermijden tijdens een snel afvallen plan zijn de volgende producten. Vermijd zoveel mogelijk “slechte” koolhydraten als je snel afvallen rondom je buik wilt bevorderen.

Zo kun je het beste suiker, honing, patat, aardappelen, mais, gekookte wortelen, witte pasta en rijst, suikerhoudende frisdranken, wit brood, kaas, banaan en cornflakes. Uit je dagelijkse gerechten schrappen om snel afvallen te bevorderen.

Goede koolhydraten

Naast “slechte” zijn er ook “goede” koolhydraten? Er zijn dieet goeroes die zeggen dat je koolhydraten volledig moet schrappen om snel te kunnen afvallen. Toch zijn koolhydraten niet alleen slecht, ze zijn namelijk een essentieel onderdeel van de dagelijkse voeding.

Het is zelfs zo dat wanneer je meer “goede” koolhydraten je eet. Dit gunstiger is voor je cholesterolgehalte en je gaat zelfs gewicht verliezen wanneer je plots meer goede koolhydraten eet.

Goede koolhydraten zitten vol vezels en zijn dus erg belangrijk voor ons lichaam. Hier een lijstje met “goede” koolhydraten producten. Zo hebben paddenstoelen, broccoli, komkommer, paprika, tomaat, spinazie, fruit, linzen en erwten, verschillende noten soorten en pinda’s, volkoren granen en brood en pasta’s “goede” koolhydraten

Bewegen & Snel afvallen

Het probleem met diëten en snel afvallen, is dat men vind dat  het te lang duurt. “Als ik er goed uit wil zien voor een bepaalde gelegenheid”, had ik al eerder moeten beginnen met afvallen. Vervolgens begint iemand met afvallen, maar stopt omdat het afvaldoel niet op tijd kan worden gehaald. Die ene jurk gaat toch niet op tijd passen voor het feest. Dus ik geef het maar op.

Nou, “ja en nee“. Natuurlijk wil je snel afvallen, maar het hanteren van een lange termijn aanpak om gewicht te verliezen is veel beter. Natuurlijk wil je in het begin snel gewicht wilt verliezen en met onze tips zal dat ook zeker lukken. Maar realiseer je dat er een volgende stap moet komen na een periode van snel afvallen, waarin je kilo’s langzaam en gestaag verliest. Meer tipsom blijvend op gewicht of langzaam kilo’s te verliezen lees je hier.

Bewegen & Voeding de sleutel tot succes

Er zijn verschillende manieren om je metabolisme te accelereren zodat je calorieën verbrandt en sneller gewicht verliest. Bekijk hieronder de beste manieren en kies wat het beste bij jou past.

Dagelijks 30 minuten cardio

Elke inspanning die ervoor zorgt dat je hartslag omhoog gaat zal calorieën verbanden. Maar je zal meer calorieën verbranden als een cardio routine uitkiest die meerdere spieren tegelijk aanspreekt. Drie voorbeelden om te overwegen: spinning, cardio kickboxing en boot-camp workouts. Een halfuur meedoen aan deze activiteiten verbrandt 200 tot 300 calorieën. Verder zal het uw armen, benen en buik afslanken, zodat alles er gladder en strakker uit zal zien.

Je zal nog meer calorieën per workout verbranden als je bij je trainingssessies gebruik maakt van intervaltraining: het afwisselen van korte krachtige momenten van intense cardio met rustigere momenten. Experts weten niet precies waarom het werkt, maar trainers zweren erbij.

Drink koffie een uur voor het trainen

Dit is de enige uitzondering op de enkel-water-regel: net zoals koffie je ochtenden op het werk meer productief maakt, zal een kop koffie met een scheutje magere melk of zwart je workout energie geven. “Je zal meer calorieën verbranden zonder dat je het zelf realiseert.”

36 push-ups en lunges om de dag

Deze basisoefeningen van elke gymles zullen je helpen om de spieren sterker en mooier er “te laten uitzien”, zodat je een meer gestroomlijnd uiterlijk door zal krijgen. Doe om de dag drie sets van 12 van elke oefening. “Push-up pakken je bovenlichaam aan, terwijl lunges je billen, heupen en dijen aanpakken.”

Tip: zorg ervoor dat je rug en benen in een rechte lijn blijven tijdens je push-ups. Je kunt nog meer spiermassa opbouwen met lunges door losse gewichten in beide handen vast te houden wanneer je deze oefeningen uitvoert.

Train met gewichten

Koop een set van 2 kilo gewichten. Het is een eenmalige investering waar je nooit spijt van zal krijgen. Dit is de reden: krachttraining bouwt spiermassa op, dat zorgt ervoor dat je meer calorieën verbrandt terwijl je actief bent maar ook wanneer je rust, 24 uur per dag, zeven dagen per week.

Hoe meer spiermassa je opbouwt, des te sneller wordt je slanker. Hoe begin je met krachttraining? Begin met wat push-ups of een paar squats of lunges. Gebruik je losse gewichten om eenvoudige biceps curls of triceps pulls uit te voeren. Doe deze oefeningen drie tot vier keer per week en je zal snel resultaten zien in zowel afvallen als spieropbouw.

Avondwandeling

Begrijp ons niet verkeerd, lichaamsbeweging is goed voor je op elk moment van de dag. Maar specifieke avond activiteiten, kan extra voordelen bieden omdat bij veel mensen de stofwisseling vertraagd aan het einde van de dag.

Dertig minuten aerobe activiteit voor het avondeten verhoogt je stofwisseling en kan twee tot drie uur aanhouden, zelfs nadat je gestopt bent met bewegen. Wat betekent dat voor snel afvallen: de calorieën van het avondeten hebben minder kans om zich permanent te vestigen in je lichaam.

Slaap 30 minuten extra

Dat extra halfuur slaap, of je nu 5 of 8 uur slaapt, kan ervoor zorgen dat je je frisser genoeg voelt om betere voedingskeuzes te maken (met andere woorden geen suiker te hoeven eten voor extra energie) en je zal je niet zo vermoeid voelen en de sportschool overslaan. Meer herstellende nachtrust (7 tot 8 uur) zal ook je stofwisseling verhogen. Tip: een middagdutje van 30 minuten geeft extra energie.

Extra calorieën met ontbijt

Volgens de artsen van The Doctors, waren er in een recente studie een groep vrouwen met obesitas die 700 calorieën aten tijdens ontbijt, 500 tijdens lunch en 200 tijdens avondeten. De andere groep at hetzelfde maar at 200 calorieën in de ochtend en 700 s ‘avonds. Na 13 maanden verloor de groep met een stevig ontbijt 9 kilo, terwijl de groep met een grote avondmaal slechts 4 verloor.

Sla geen maaltijd over

Luister: maaltijden overslaan zal er niet voor zorgen dat je sneller gewicht verliest. Die strategie loopt verkeerd af omdat je lichaam denkt dat voedsel schaars is, waardoor je stofwisseling wordt vertraagd om energie te besparen.

Na verloop van tijd is het resultaat dat wanneer je wel eet, zelfs als je hetzelfde eet als altijd, je lichaam de calorieën langzamer als brandstof gebruikt, waardoor er een reserve van ongewenste kilo’s ontstaat.

Als je een hectische dag hebt die een uitgebreide maaltijd onmogelijk maakt, eet dan een gezonde mueslireep of een stuk fruit zolang je maar geen honger lijdt.

Water drinken

We het al eerder hebt gehoord en je zal het nog vaker horen. Het dagelijks drinken van 2 liter water is een van makkelijkste manieren om gewichtsverlies te versnellen. Je lichaam heeft water nodig om op efficiënte manier vet te verbranden.

Wanneer je de toevoer inperkt, wordt de kans groot dat het vetverbranding proces vertraagt waardoor het moeilijk wordt om calorieën te verbranden. Een simpele 8 glazen per dag (op z’n minst!) zorgt ervoor dat je systeem vlot blijft draaien.

Vermijd dieet hypes

Op elk moment in het jaar zijn er wel talloze diëten hypes (online) beschikbaar die claimen dat ze de mogelijkheid hebben om 5 kilo in 10 dagen te doen laten verdwijnen. Wanhoop kan je ertoe laten verleiden dat je bereid bent om alles te proberen.

Maar zowel jij als ik weten dat deze diëten op de lange termijn niet werken. Bespaar je geld en nog belangrijker, de emotionele pijn wanneer deze dieet plannen falen. Wees realistisch en breng je gewichtsverlies opgang met een manier die logisch is, en je niet alleen dunner maakt, maar ook gelukkiger.

Snel afvallen buik

Buikvet en overgewicht staat niet per definitie gelijk aan ongezond zijn. Er zijn eigenlijk tal van mensen met overgewicht die in uitstekende gezondheid verkeren. Andersom zijn er veel mensen met een normaal gewicht die stofwisselingsproblemen hebben die geassocieerd worden met obesitas.

Dat komt omdat het vet onder de huid eigenlijk niet zo’n groot probleem is (althans niet vanuit een gezondheids-oogpunt), het is meer een cosmetisch probleem. Het vet in de buikholte, het buikvet, dat veroorzaakt de grootste problemen.

Als u veel overtollig vet hebt rond je taille, zelfs als je niet erg zwaar bent, dan moet je een aantal stappen nemen om het buikvet kwijt te raken. Buikvet wordt meestal geschat door het meten van de omtrek van je torso. Dit kan gemakkelijk thuis worden gedaan met een eenvoudige meetlint.

Alles boven (102 cm) bij mannen en (88 cm) bij vrouwen, staat bekend als abdominale obesitas.

Wetenschappelijk onderbouwde manieren om buikvet te verliezen.

Vermijd suiker

Toegevoegd suiker is erg ongezond. Studies hebben laten zien dat teveel suiker schadelijke effecten heeft op de gezondheid van de stofwisseling. Suiker is voor de helft glucose en voor de helft fructose en kan alleen worden afgebroken door de lever in een significante hoeveelheid.

Als je veel geraffineerde suikers eet, raakt de lever overbelast met fructose en wordt het gedwongen om het in vet om te zetten.

Vele studies hebben aangetoond dat overtollig suiker, veelal door de grote hoeveelheden fructose, kan leiden tot een verhoogde toename van buikvet. Sommige geloven dat dit het voornaamste mechanisme is achter de schadelijke effecten van suiker op de gezondheid.

Het verhoogt buik- en lever vet, wat leidt tot insuline resistentie en een reeks van andere stofwisselingsproblemen.
Vloeibaar suiker is zelfs slechter in dat opzicht. Vloeibare suikers worden niet eens “geregistreerd” door het brein op de manier zoals het wel gebeurt met vaste calorieën, als je met suiker gezoete dranken nuttigt zal je uiteindelijk meer calorieën innemen.

Studies tonen aan dat dranken die met suiker gezoet zijn gelinkt zijn aan een verhoogd risico van obesitas bij kinderen tot wel 60%, per dagelijkse inname. Maak een besluit om de hoeveelheid suiker in je maaltijden en dranken te minimaliseren, en overweeg zoete dranken compleet te elimineren. Hieronder vallen met suiker gezoete dranken, vruchtensappen en verschillende sterk gesuikerde sportdranken.

Onthoud dat niets hiervan van toepassing is op “volledig” fruit, welke extreem gezond is en genoeg vezels bevat om de negatieve effecten van fructose te verzachten. Als je wilt minderen met geraffineerde suikers, dan moet je beginnen met het lezen van de labels. Zelfs voeding en draken die worden gepromoot als gezonde voeding kunnen grote hoeveelheden suiker bevatten.

Eiwit rijke maaltijden

Het eten van meer eiwitten is een goede lange-termijn strategie om buikvet te reduceren. Eiwitten zijn de meest belangrijke macronutriënten wanneer het aankomt op gewichtsverlies.

Men heeft aangetoond dat het honger met 60% vermindert, de stofwisseling verhoogt met 80-100 calorieën per dag en helpt om u tot wel 411 calorieën minder per dag te laten eten. Als gewichtsverlies je doel is, dan is het toevoegen van eiwitten misschien de meeste effectieve verandering die je kunt aanbrengen aan je dieet.

Het helpt niet alleen met gewichtsverlies, het helpt ook bij het voorkomen van opnieuw gewicht aankomen als je ooit besluit te stoppen met afvallen. Er is ook enig bewijs dat eiwit zeer effectief is tegen buikvet. Een studie toonde aan dat de hoeveelheid en de kwaliteit van eiwit verband hield met vet in de buik. Mensen met die meer en betere eiwitten aten hadden veel minder buikvet.

Een andere studie uit Denemarken toonde aan dat eiwitten gelinkt waren aan een significant lager risico op het aanzetten van buikvet over een periode van vijf jaar. Deze studie toon ook aan dat geraffineerde koolhydraten en oliën gelinkt waren aan verhoogde hoeveelheid buikvet, terwijl bij groenten en fruit het tegenovergestelde werd waargenomen.

Veel van de studies die aantoonden dat eiwitten effectief waren, hadden de hoeveelheid eiwitten bepaald tot 25-30% van de totale calorie inname. Dat zou je doel moeten zijn. Maak er daarom werk van om je eiwit inname te verhogen door voedsel te eten zoals: eieren, vis, schaal- en schelpdieren, peulvruchten, noten, vlees, zuivel en bepaalde hele granen. Dit zijn de beste eiwitbronnen die je kunt toevoegen aan je dieet.

Moeite hiermee?

Als je moeite hebt met het eten van genoeg eiwitten, dan is een kwalitatief goede eiwittensupplement (zoals wheypoeder) een gezonde en gemakkelijke manier om je totale inname te verhogen. Tip: overweeg ook om je eten te bereiden in kokosolie. Sommige studies hebben aangetoond dat 30 ml (ongeveer twee eetlepels) kokosolie per dag buikvet licht vermindert.

Koolhydraten

Hierboven hebben we het tijdens snel afvallen ook al besproken. Het beperken van je koolhydraat inname is een effectieve manier om buikvet te verliezen. Dit wordt ondersteund door meerdere studies. Wanneer mensen koolhydraten beperken, gaat hun eetlust omlaag en verliezen ze gewicht.

Meer dan 20 studies hebben laten zien dat low-carb (laag koolhydraten) diëten leiden tot 2-3 keer meer gewichtsverlies dan vetarme diëten. Dit is zelfs waar wanneer de (laag koolhydraten) low-carb groepen vrij zijn om zoveel te eten als ze willen, terwijl de low-fat (laag vet) groepen een calorielimiet hebben en honger lijden.

Low-carb (laag koolhydraten) diëten leiden ook tot snelle reducties in lichaamsvocht gewicht, wat mensen vrijwel direct resultaat geeft. Een groot verschil is vaak binnen een paar dagen al te zien.

Er zijn ook studies die (laag koolhydraten) low-carb en low-fat (laag vet) diëten vergelijken en deze tonen aan dat low-carb (laag koolhydraten) diëten specifiek buikvet aanpakken en rondom de organen, inclusief de lever.

Dit betekent dat een redelijk hoge hoeveelheid van het vet die men verliest tijdens een (laag koolhydraten) low-carb dieet, het gevaarlijke en ziekte bevorderend abdominale vet is.

Het simpelweg vermijden van geraffineerde koolhydraten (witbrood, pasta’s etc. hierboven meer info) zou voldoende moeten zijn, helemaal als je de eiwit inname hoog houdt. Maar mocht het nodig zijn dat je snel afvallen buik je doel is. Dan kun je overwegen om je koolhydraten inname te verlagen tot 50 gram per dag.

Hierdoor raakt je lichaam in ketosis, waardoor je eetlust verdwijnt en je lichaam voornamelijk vet gaat aanspreken als energiebron. Natuurlijk hebben low-carb (laag koolhydraten) diëten vele andere gezondheidsvoordelen naast gewichtsverlies. Ze kunnen bijvoorbeeld positieve effecten hebben op type 2 diabetis.

Lichaamsbeweging

Lichaamsbeweging is belangrijk om meerdere redenen. Het is een van de belangrijkste dingen die je kunt doen als je een lang, gezond leven wilt leiden. Ingaan op alle gezondheidsvoordelen die lichaamsbeweging je biedt gaat voorbij aan het onderwerp van dit artikel, maar lichaamsbeweging heeft laten zien zeer effectief te zijn in het verminderen van buikvet.

We hebben het echter niet over buikspieroefeningen. Vet verliezen op een specifieke plek is niet mogelijk, en het doen van ontelbare crunches zal er niet tot leiden dat je vet zal verliezen rondom je buik.

Een studie toonde aan dat het 6 weken lang trainen van enkel de buikspieren geen meetbaar effect had op de buikomtrek of de hoeveelheid vet in de buikholte. Dat gezegd hebbende, kunnen andere vormen van lichaamsbeweging zeer effectief zijn.

Aerobe lichaamsbeweging (zoals lopen, rennen, zwemmen etc.) heeft grote reducties van het buikvet laten zien in gezondheids- studies. Een studie toonde aan dat lichaamsbeweging compleet voorkwam dat mensen opnieuw buikvet aanzette na het snel afvallen, wat impliceert dat lichaamsbeweging zeer belangrijk is om het gewicht stabiel te houden.

Lichaamsbeweging leidt ook tot een verlaagde bloedsuikerspiegel en alle andere stofwisseling abnormaliteiten die geassocieerd zijn met obesitas.



Buikvet verliezen – 6 wetenschappelijke manieren om van dat buikvet af te komen
Apps die u helpen om snel af tevallen
Snel afvallen met 10 simpele stappen
snel afvallen
Afvaltips waarmee u op 40 manieren kunt afvallen
Oefeningen voor snel gewichtsverlies in eigen huis
Tabata workout
Tabata workout trailer – bewezen workout
Tabata workout
Afvallen is mogelijk met bewezen Tabata workout
Apps die u helpen om snel af tevallen
Afval workouts van 5 minuten voor thuis
Tabata workout
Tabata workout trailer – bewezen workout
10 kilo afvallen kan met het waterdieet
Apps die u helpen om snel af tevallen
5 Gezonde eettrends in 2017
afvallen recepten
Afvalrecepten – 21 voeding tips die je doen afslanken