Alleen je voeding is niet genoeg. Bewegen is ook heel belangrijk. Het is wel 70% voeding en 30% sporten. Maar om niet te bewegen is heel ongezond. Dus neem is de trap in plaatst van de lift. En ga is naar de sportschool en bouw dit rustig op.

En het leukste is om met vrienden te sporten. Zo hou je er ook een beetje lol in. En je kan elkaar aanmoedigen. Doordat je meer sport heb je in je dagelijks leven meer energie en heb je meer zin om te bewegen waardoor je een gezonder lichaam hebt.

Drink ook genoeg. Soms als je juist dorst hebt ook wel is verward met honger dus altijd genoeg blijven drinken. Ook met het sporten want je zweet met sporten dus je verliest vocht dus moet je dat vocht weer bijvullen. Want als je goed drinkt zoon 1,5 tot 2 liter per dag dat zorgt dat je urineproductie op gang blijft.

Waardoor je de afvoer van de afvalstoffen uit je lichaam krijgt. En voor wie water saai vindt of niet lekker doe er is munt in of citroen zodat je er een smaakje aan hebt.

Hou per dag bij wat je eet, want pas als je weet wat je eet kun je kiezen om het te veranderen. Zo kan je iedere dag een voedingsdagboek bij houden met ook het aantal calorie├źn. En heb je vaak honger tussen de maaltijden? Eet dan bij elke maaltijd voldoende eiwitten zoals ei, vis of kwark.

Maar je hebt ook voedingssupplementen voor afvallen. Je hebt verschillende supplementen je kan het voor sporten gebruiken daarvoor heb je eiwitshakes voor nodig. Dit is de goede basis en ideaal voor spieren herstel. Supplementen zijn er ook zeer voor het herstellen van de spieren ook al doe je aan voetbal of fietsen.

Het is heel belangrijk om je spieren goed te herstellen naar intensief trainen. Omdat je spieren door de supplementen zo snel herstellen bouw je ook meer spieren op dus krijg je meer en grotere zichtbare spieren. Bekijk op Muscleconcepts.nl voor de beste voedingssupplementen om sneller af te vallen.